Viimeisen viikon aikana Vihreät on julistettu näiden kuntavaalien voittajaksi, eikä suotta. Koko maahan valittiin enemmän vihreitä valtuutettuja kuin koskaan ennen, useassa isossa kaupungissa Vihreät nousi toisiksi suurimmaksi valtuustoryhmäksi ja Jyväskylässä koettiin todellinen Vihreä Aalto kun Vihreät nousi koko kaupungin suurimmaksi puolueeksi.

Satakunnassa Vihreiden kannatus nousi 50% ja valtuustopaikkojen määrä kasvoi. Raumalla valtuustoryhmän koko kasvoi kahdesta kolmeen vaikka valtuuston koko pieneni merkittävästi. Vihreät saivat Raumalla yhteensä 1194 ääntä, mikä on myös uusi ennätys. Viime hetkillä varmistunut kolmannen valtuutetun paikka nosti vaalivalvojaisissa tunnelman kattoon.

Tästä Vihreästä paukauksesta haluamme kiittää ensisijaisesti kaikkia äänestäjiä, ilman teitä tämä ei olisi ikinä ollut mahdollista. Lisäksi haluamme kiittää koko ehdokasporukkaa mahtavasta ja tasapuolisesta yhteistyöstä. Kiitokset kuuluvat ansaitusti myös tukiryhmille, perheille, puolisoille, ystäville, vaalityöntekijöille ja kaikille, jotka tähän historialliseen tapahtumaan osallistuivat.

Vihreä valtuustoryhmä
Pasi Alonen