Kulunut vuosi on ollut erittäin mielenkiintoista aikaa politiikassa sekä valtakunnan tasolla että paikallisesti. Myös meillä Rauman Vihreissä on puhaltanut uudet tuulet. Hallitukseen tuli neljä uutta jäsentä vanhojen konkareiden rinnalle. Itse olen politiikassa ihan tuore tapaus. Jäseneksi liityin syksyllä 2015 ja loppujen lopuksi päädyin tälle kaudelle puheenjohtajan pallille. Rauman Vihreissä eli kavereiden kesken RaVissa on tekemisen meininkiä ja hyviä tyyppejä. Monet ovat sanoneet, ettei ole ”tarpeeksi vihreä” mukaan toimintaan vaikka Vihreät olisikin muuten arvoiltaan itselle sopivin. Itseasiassa me emme ole viherpiipertäjiä emmekä kettutyttöjä. Joukossamme on ihan tavallisia autolla ajavia sekasyöjiä, jotka käy tavallisissa töissä.

Vihreiden politiikassa ei ole kyse enää pelkästään ympäristöasioista, vaikka ne onkin meille kaikille tärkeitä. Omasta mielestäni Vihreät on tavallisen ihmisen tavallisen arjen asialla.

Tällä hetkellä meillä on kysyntää sekä uusille jäsenille että kuntavaaliehdokkaille. Seuraa sivujamme, jatkossa on tulossa lisätietoja tapahtumista ja vaaliasiaa. Seuraa meitä myös Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa ja pysyt ajantasalla. Tervetuloa mukaan toimintaan!

Laura Lindeman, puheenjohtaja