Olen Noora Pohjola, 10 vuotta sitten Raumalle muuttanut uusikaupunkilainen, 29 vuotias ja 7-vuotiaan pojan yksinhuoltajaäiti. Olen valmistunut kokiksi, tarjoilijaksi ja työvalmentajaksi. Tällä hetkellä olen töissä Rauman kaupungilla, nuorten työpajan palvelutyöosaston vastaavana valmentajana. Olen myös toiminut tukiperheenä 4 vuotta.

Tavoitteenani on osittainen omavaraisuus. Pihallani on huikan peltoa ja jo muutama kana. Haluan elää niin, että meidän jälkeen tulevilla myös on mahdollisuus elää. Taloni yläkerta on vuokralla Airbnb kautta. Kannatan yhteisöllisempää asumista.

Olen aktiivinen ihminen, harrastuksiani ovat muun muassa lavatanssi ja yhdistystoiminta avainmartoissa, lions clubissa, vanhempainyhdistyksessä sekä taloyhtiön hallituksen puheenjohtajuus. Vedän myös lasten vesipeuhulaa ja salijumppaa.

Kesän projektina olla yhtenä järjestäjänä Sepän talon pihaan tulevassa, permakulttuuriin perustuvassa ruokapuistossa. Uskon että jokainen joka haluaa tehdä ympäristöstään mukavamman, voi edesauttaa sen toteutumista. Ihmisistä lähtee muutos ja jokaisella pienelläkin valinnalla ja teolla on merkitystä.

Haluan, että politiikassa äänestäjääni vastassa on tavallinen ihminen. Sillä ihan tavalliset ihmiset voivat vaikuttaa.

Noora Pohjola
Rauman Vihreät ry tapahtumavastaava ja kuntavaaliehdokas